Bölümümüzün Staj Yönergesi

ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ STAJ YÖNERGESİ

1)  Bu Yönergenin hazırlanmasında, Fırat Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Pratik Çalışma Yönergesi esas alınmıştır.

2)  Öğrenciler staj yerini kendisi bulur, kurumların staj kontenjanı gelince ilan edilir.

3) Staj yerini kendisi bulan öğrencilerin, staj yerinin kabul yazısını bahar yarıyılı sonuna kadar staj komisyonuna onaylatmaları gerekmektedir.

4) Staj başvurularında, kurumlar tarafından istenen öğrenci ve staj bilgilerini içeren yazı, bölümden alınır.

5) Staj yapacak olan öğrencinin sigortasının yapılması yasal zorunluluktur. Staj dönemleri Dekanlık tarafından belirlenir ve öğrenciler bu dönemlerden birinde stajını yapar.

6)  İki staj aynı kurumda/işyerinde yapılamaz.

7) Mesleki Uygulama 1 ve 2 dersleri hem güz yarıyılında, hem de bahar yarıyılında açılmaktadır. Öğrencilerin yapacakları staj sunumlarına ilişkin program, güz döneminin üçüncü ya/da dördüncü haftasında duyurulur.

8)  Öğrenci, bir işyeri için staj kabul yazısı varsa, staj komisyonunun bilgisi ve onayı dışında başka bir işyerinde staj yapamaz.

9)  Staj yapılacak işyerinde, en az 1 (bir) Elektrik/Elektronik/Elektrik-Elektronik Mühendisi olmalı ve bilgileri defterde açık şekilde belirtilmelidir.

10)  Öğrenci, yarıyıl sonu sınavları döneminde staj kabul yazısı, iki fotoğraf ve staj defteri ile bölüm sekreterliğine başvurarak işlemlerini yaptırır. Alacağı belgeler ile staj yapacağı kuruma gider ve ilgili belgeleri kuruma teslim eder.

11)  Öğrencinin staj yapacağı yerin tüzük, yönetmelik, disiplin, iç yönerge ve çalışma kurallarına uyması zorunludur.

12)  Her staj en az 20 gündür. Öğretim dönemleri içerisinde (sınav haftaları da dahil), devam mecburiyeti olan öğrenciler kesinlikle staj yapamaz.

13)  a. Staj defteri mürekkepli ya da tükenmez kalemle günlük iş planına göre düzgün bir şekilde elle yazılmalı; çok gerekli olan fotoğraflar, çizimler ve projeler metin içinde diğerleri de defterin ekinde verilmelidir.

b. Staj defteri günlük yazılmalı, yazılanlar işyeri ile uyumlu olmalı ve yazılanların tümü bilinmelidir. Defter resimlerle ya da şekillerle doldurulmamalıdır.

c. Defterde ilgili yerlerde, kurum kaşe ve/veya mühürü mutlaka vurulmalıdır. Her sayfada, sorumlu kişinin imzası olmalıdır.

d. Staj defterlerinin başında staj yerinin organizasyonu ve faaliyetleri hakkında bilgi verilmelidir (en fazla 3 sayfa olabilir).


14)  Staj sonunda, staj değerlendirme formu kurum tarafından doldurulduktan sonra posta ile bölüme gönderilebilir ya da gizli kaşesi taşıyan kapalı ve mühürlü zarf içinde öğrenciye teslim edilebilir. Değerlendirme formu kapalı zarf içinde öğrenciye teslim edilmişse, öğrenci bölüme teslim etmelidir.

15)  Defter ve (öğrenciye teslim edilmişse) staj değerlendirme formu öğretim yılının ilk 15 günü içerisinde (Mesleki Uygulama 1 ve 2 dersleri alınmasa dahi) bölüme imza karşılığında teslim edilmelidir. Defterler öğrenciye geri verilmeyeceğinden dolayı, öğrenci teslim edilmeden önce sunum hazırlıkları için gerekli dokümanları almalıdır.

16)  Öğrenciler, öğretim yılının ilk 15 günü içerisinde staj değerlendirme formunun bölüme ulaşıp ulaşmadığını öğrenmelidirler. Eğer ulaşmamış ise staj yaptıkları kurumla iletişime geçerek, formların bölüme ulaşmasını sağlamalıdır.

17)  Stajı kabul edilmeyen öğrenciler sunuma alınmaz. Sunumlar sonrasında kalınırsa (istisnai bir durum yoksa) tekrar staj yapılmaz, fakat ders ve sunum tekrarlanır.

18)  Staj sunumları en az üç (3) kişiden oluşan jüri tarafından değerlendirilir. Bölümün bütün Öğretim Elemanları (Öğretim Üyeleri ve Araştırma Görevlileri) jürilerde görev alırlar.

19)  Hazırlık programını başarıp intibakı yapılan dikey geçiş öğrencileri, birinci stajdan muaf tutulurlar. İlgili öğrenciler, ikinci stajını en erken 3. sınıftan sonra yapabilirler.

20)  İlgili dönemde staj sunumu yapan öğrenciler, kendi gruplarının dışında en az bir grup staj sunumu daha dinlemelidir

21)  İlk defa staj yapacak olan 2. sınıf öğrencileri önceden en az iki grup staj sunumu dinlemelidir. Bunun için gerekli duyurular Bölüm Başkanlığınca yapılmalıdır.

22)  Mesleki Uygulama 1 ve 2 derslerinden başarılı olan öğrencilerin staj yaptığı işyeri bilgilerini de içeren listeler Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na gönderilir.

23)  Eğitim-Öğretim dönemi içerisinde ancak aşağıda verilen durumlarda öğrenci staj yapabilir:

a. Mesleki Uygulama 1 ve/veya 2 dersleri hariç tüm derslerinden başarılı olanlar,

b. Sınav haftalarını kapsamayacak tarihlerde olmak şartıyla, bulunduğu dönemdeki derslerin hiç birinden devam mecburiyeti olmayanlar.

24)  Stajını yaptığı halde, GNO’su 1.80’in altında kalan ve 3. sınıftan Mesleki Uygulama 1 dersine kaydolamayan öğrencilerin staj sunumu ilgili yıl içerisinde yaptırılacaktır. Alacağı not saklanacak, öğrenci barajı geçtikten sonraki yıl içerisinde Mesleki Uygulama 1 dersini alacak ve notu girilecektir. İlgili öğrenciler, 2. stajlarını daha sonra yapabileceklerdir.

Bu yazı bölümümüzün sitesinden aynen alınıp sitemizde yayınlanmıştır.

LİNK: http://web.firat.edu.tr/eemuh/default.asp?gb=s_menu_detay&G_ID=138

Benzer Konular
Sonraki
« Sonraki Konu
Önceki Konu
Önceki Konu »